1: Aturan Akaun Sendiri
1.1: Pertukaran Nombor Telefon
FORMAT: MY / DealerID / Nombor Asal / Nombor BaruCONTOH: MY / 1234 / 0123456789 / 0129876543
SMS Ke: 010-524 5877 / 010-534 5877 / 010-544 5877
CAJ SERVER: PERCUMA
1.2: Lupa Password Web Reload
TAIP: MY / RESET / DealerIDCONTOH: MY / RESET / 1234
SMS Ke: 010-524 5877 / 010-534 5877 / 010-544 5877
2: Maklumat Akaun
2.1: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Jualan Harian
TAIP: BALSMS Ke: SERVER
CAJ SERVER: RM0.100 (10 Sen)
OUTPUT: Nombor ID, Jualan Harian, Baki Semasa (Modal Jualan)
CONTOH: AgentID: 123 Today Sales: DiGi: 80 Maxis: 230 Celcom: 300, Balance: 51.460
3: Transaksi Jualan
3.1: Tambah Nilai (SMS)
FORMAT: Nombor Pelanggan[TITIK]Kod ProdukCONTOH: 01119876543.C10
SMS Ke: SERVER
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT BERJAYA: Success! Celcom Top up: 0139876543 RM10 (successfully top up) BAL: (123.456)
NOTA: UNTUK PIN, NOMBOR PIN AKAN DIHANTAR KEPADA PELANGGAN.
3.1.1: Tambah Nilai Berganda (SMS)
FORMAT: No.Pelanggan[TITIK]Kod Produk[;]...[;]No.Pelanggan[TITIK]Kod ProdukCONTOH: 0139876543.C10;0129876543.M10;0169876543.D10
SMS Ke: SERVER
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT BERJAYA: Success! Celcom Top up: 0139876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
OUTPUT BERJAYA: Success! Maxis Top up: 0129876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
OUTPUT BERJAYA: Success! DiGi Top up: 0169876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
4: Masalah Topup
4.1: Semak Transaksi
FORMAT: CHECK[JARAK]Nombor PelangganCONTOH: CHECK 0123456789
SMS Ke: SERVER
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT: Customer 60123456789! Maxis RM10 Success got DN 10/09 12:10
4.2: Laporan Topup
TAIP: KOM.(Tarikh,Masa)(Laporan Anda)CONTOH: KOM.01.01.2012,11;27am.Topup C5 ke Nombor 0132333333 belum masuk tapi baki sudah dipotong
No comments:
Post a Comment